Första beställningen

Hej!
 
I början av juni så fick jag frågan att baka till min grannes sons dop som är imorgon. Önskemålet var småkakor i flera sorter. Just småkakor tror jag dem valde för att de tidigare fått smaka mina drömmar som dem tyckte va goda. Efter provbakning och smakning så blev det fem sorters kakor som blev den slutgiltiga beställningen. Dessa fem sorter är Drömmar, Syltkakor(hallon), Snöbollskakor, Kolakakor och Kanelkakor. 
Det var härligt att få göra mitt första bakjobb. Var liten av en egoboost att någon ville ha mina bakverk till ett evenmang. En kul grej som jag defentivt kommer vilja göra i framtiden och lite försmak till mitt företag nästa år i skolan. 
 
Så i onsdag var jag ledig och tänkte att då kunde jag baka alla kakor till dopet men det som jag inte planerat var den extrema sommarvärmen. Men vem har dött av lite värme, så jag genomförde alla 5 kaksatserna i onsdags. Det tog ca 8 timmar att baka fem kaksorter. Jag säger bara att baka aldrig när det är typ 30° varmt ute om man inte känner för att jobba i en bastu. I mitt kök var det lika varmt som det va utomhus eller till och med varmare. Så efter mycket svett, flera liter vatten och några promenader runt mitt kvarter för att svalka mig så stod beställningen klar. Fem kaksatser var klara och jag var helt slut men glad. Kändes så härligt att lämna över kakorna till kunden som beställt dem.
Jag har kommit fram till att bakning kan nog vara en framtidsplan eller en dröm i alla fall... 
 
 
Här kommer en bildbomb från baket :
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Om ni inte har nått annat för er i helgen så kom till Domkyrkans Bodar i Strängnäs och fika!
Ha en trevlig helg!
 
 
Kramar Suzanne

Kommentera här: