Lite allt möjligt

Hej!
 
Förlåt för att jag inte bloggat på evigheter men haft fullt upp sen jag förra onsdagen kom hem från sommarlägret...
Så det som hänt i mitt liv sen sist är att jag börjat jobba i måndags på mitt första sommarjobb. Jag jobbar i ett café som Strängnäs Domkyrkoförsamling har under juli månad denna sommar. Det ligger i Domkyrkans Bodar i anslutning till Domkyrka. Vi har öppet mellan 11 - 16 varje dag. Så kom gärna och fika om ni har vägarna förbi Strängnäs!
Jag tycker det är jätte kul att jobba, ett riktigt socialt jobb där man får träffa alla möjliga människor. Känns lite coolt att säga att man jobbar eftersom det är mitt första jobb men är också så tacksam över att ha ett sommmarjobb. Dock så känner jag mig ganska slut när jag kommer hem från jobbet på kvällen men inte en jobbig trötthet utan en härlig trötthet, det känns att man gjort något bra och krävande under dagen. Så det ska bli kul att jobba några veckor under sommaren. 
 
Men nu tänkte jag bjuda på en bildbomd från sommarlägret som var i Hamra detta år. Tänker inte skriva så mycket om vad vi gjorde mer än att vi hade superhräliga konfirmander och ledare. Det roligaste lägret jag varit på hittills! Så här kommer bilderna :
 
 
 
En av våra ledare fyllde år så vi fixade tårta :
 
Midsommar, självklart plockade vi sju sorters blommor att ägga under kudden :
 
Här är selfies med den fina bakgrunden från ett utsiktstorn :
 
En bild på mig vid första fikastoppet på nattvandringen :
 
En bild på fina Melissa :
 
 
Under sista vandringen fick vi gå upp i en äldre mans hus, han hade byggt till en altan/utsiktplats på sitt tak  (bild på huset kommer längre ner):
 
Bilder från lägrets sista vandring :
 
 
Hopaps ni får en fin vecka!
Kramar från Suzanne
 

Kommentera här: