Bakgruppen bakar Cupcakes

Hej! 

Igår var det bakgruppstisdag igen!
Denna gång invaderades Mikaelshuset av Cupcakes, det blev Vaniljcupcakes med chokladfrosting. Vi va 10 personer igår som bakade cupcakes. Köket var helt fult av bakglada människor som producerade Cupcakes. Kvällen var lyckad, både rolig och utvecklande. Det är så härligt att se hur roligt andra har och att min insats faktiskt gör skillnad och uppskattas av andra. Alla gjorde en grym insats och kämpande på fårn början till slut. 
 
Min bakgrupp är ett erbjudande som jag fick utav en av mina ledare i kyrkan, vilket var att starta en bakgrupp på Mikealshuset, den lokala fritidsgården. Mest på grund av att hon vet att jag älskar att baka och tänkte att jag behövde en ny utmanning. Självklart blev jag superglad och tackade ja.
Bakgruppen innebär att jag har sedan februari varannan tisdag haft en grupp med olika ungdomar som kommit och bakat med mig. Vi har ett förbestämt recept för varje gång, som jag planerat innan som vi ska baka.  Hittills har vi bakat allt från Chesecakebrownierutor till kolakakor. Antal personer varierar från gång till gång, men vi brukar va runt 6 personer. 
 
Här kommer några bilder från kvällen, dock är det dålig kvalité på dem på grund av att jag inte fick med mig min kamera utan använde mobilen...
 
Lugnet före stormen...
 
 Självklart blev idén lockande att skriva Mikealshuset på Cupcakes!
 
  
 
 
 
Jag och Melissa, en av mina vänner som kom igår
 
 
 
 
Kramar från Suzanne

Kommentarer:

1 mells:

skriven

tacktack, de smakade inte så dåligt heller ;)

Kommentera här: