Cupcakes

Halloj!
Detta inlägg kommer handla om något som är en av mina absoluta favoriter att baka nämligen CUPCAKES! 
Jag började mitt bakintresse med att baka cupcakes och sen bara växte det till att jag bakar det mesta idag. Mitt intresse för cupcakes kommer från att jag fick en inspererande bok från min Mormor o Morfar för några år sen. Denna undebara bok heter Söta Dagar och är baserad på recept från Humminbird Bakery, London. Jag tycker att de bästa receptet på cupcakes kommer just från denna bok.
Så en dröm som jag ska uppfylla innan jag dör är att åka till Humminbird Bakery och smaka hur deras cupcakes smakar i verkligheten. 
Anledningen till att jag älskar att göra cupcakes är för att man ser hur en skapelse växer fram men också för att man kan variera cupcakes på så otroligt många sätt med olika smak, topping, dekoration och storlek.

Jag tror jag är en av de få i bakvärlden som inte tycker det är godaste att äta de baverk jag bakar utan jag bakar för själva "skapelsen". Den roligaste är att ha en idé, en förväntning och sedan baka efter den och lyckas nå upp till förväntningen man hade. Tror många som läser detta upplever att "Gud hur kan hon inte gilla att äta bakverk?!" men det är inte de det handlar om utan jag är också ett stort fan av att äta det jag bakar men inte lika mycket som att göra själva process baka. Ni som läser detta får tycka jag är konstigt eller onomal men bakning är terapi för mig, min passion i livet, det som får mig att klara av vardagen, det jag brinner för. 

Men en del som jag också älskar med att baka är att få respons av omvärlden på det man bakat. (I min värld kallas det provkaniner när jag bakar något nytt). Eftersom min familj inte är så jätte stora "baverksslukare" brukar jag ofta ge bort min bakverk till grannar, vänner, föräldrars arbetskamrater, Kyrkans julmarknad osv. 

Mitt favoritrecept på cupcakes kommer ni inte få idag utan längre fram i nästa vecka. På grund av att jag har min bakgrupp på tisdag kväll och det vi ska baka är just cupcakes. 

Här kommer några bilder med cupcakes som jag bakat och en del av mina bakböcker :
 
 
 
 
Puss och kram skumbanan 
// Suzanne 
 
 
 
 
 

Kommentera här: