Café - Blåbärskaka, Kolakakor, Drömmar

Halloj så var det måndag igen!
 
I lördags var det kulturdagen och vi hade café som jag tidigare har nämt. 
Så i fredags bakade jag blåbärskaka, drömmar och kolakakor för att sälja på lördagen.
Drömmar är något som många tycker är svårt och diskuterande både med min vuxna ledare i kyrkan och min granne om detta. Drömmar är en såndär småkaka som man bara kan lyckas eller misslyckas med. Så min slutsats är att antigen är man född med talangen att kunna baka drömmar eller så är man det inte. Jag är född med talangen och det är jag super glad för! För drömmar är jätte gott.
Men som sagt det blev inget nytt bakat utan gamla klassiker som alltid går hem och som människor tycker om.
 
Vi hade även föreningsfest i området där jag bor i lördags kväll. Vilket innebär att vi samlas i våran lokal för att äta middag, dricka sprit och umgås. Jag dricker inte sprit men alltid lika kul att prata och se på fulla människor.
Så resten av småkaorna blev uppätna av mina grannar som var med på festen.
Men resterna av blåbärskakan skänte jag till frysen i Bodarna så på onsdag kommer vi ungdomar fika på det när vi har möte. 
 
Kan sammanfatta det som en bra och roliga helg!


Och så en bildbomb :
 
 
 
 
 
Ha en trevlig vecka!
 
Kramar Suzanne
 
 
 

 

Kommentera här: